اخبار دبی فارسیاخبار دبیاقامت دبی برای ایرانیان

لنا الطویل… قهرمان “چالش خواندن” در سوریه

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، پس از مسابقات مقدماتی که در آن 503257 دانش آموز دختر و پسر از 3688 مدرسه و زیر نظر 10181 ناظر روخوانی شرکت کردند، “چالش خواندن عربی” دانش آموز لنا الطویل را به عنوان قهرمان هشتمین دوره خود در جمهوری عربی سوریه برگزید.

همچنین در مراسم اختتامیه اعلام شد که ربیع احمد از مدارس ممتاز عنوان «مدرسه ممتاز» و مدرسه الکیمیت بلیدی ویژه دانش آموزان ممتاز وابسته به اداره آموزش و پرورش لاذقیه عنوان «مدرسه ممتاز» را کسب کردند.

در مراسم اختتامیه همچنین از یوسف ابراهیم دانش آموز کلاس دوم مدرسه علی بن ابی طالب وابسته به اداره آموزش و پرورش حمص پس از کسب مقام اول در رده مردم عزم تجلیل شد.

پست استاندارد

هشتمین نشست ابتکار «چالش خواندن عرب»، بزرگترین نمایش کتابخوانی در نوع خود به زبان عربی در جهان، که زیر چتر بنیاد «ابتکارات جهانی محمد بن راشد آل مکتوم» قرار دارد، رکورد مشارکت را به ثبت رساند.

دکتر محمد عامر المردینی تأیید کرد که دانش آموزان سوری در هشتمین جلسه «چالش خواندن عرب» با بیش از نیم میلیون دانش آموز دختر و پسر رکورد شرکت کردند که نشان دهنده علاقه وزارت آموزش و پرورش به توسعه نظام آموزشی است. و علاقه به زبان عربی از طریق برنامه های درسی آموزشی که بر تشویق دانش آموزان خلاق و شکوفا شدن استعدادهای آنها نیز متمرکز بود.

وی تاکید کرد که طرح “چالش کتابخوانی عربی” در ایجاد انگیزه در نسل‌های جدید عرب برای خواندن و خواندن و ارتقای مهارت‌ها و شخصیت دانش‌آموزان موفق بوده و به نقش آن در تحکیم پیوند نسل‌های جدید با میراث فرهنگی، هویت و زبان عربی کهنشان اشاره کرد.

المردینی از امارات متحده عربی برای راه اندازی و حمایت از پروژه ها و برنامه های نوآورانه که به غنی سازی زندگی فرهنگی در سراسر جهان عرب کمک می کند، تشکر کرد و از نقش بنیاد ابتکارات جهانی محمد بن راشد آل مکتوم در گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان عرب تمجید کرد. به آنها این فرصت را می دهد تا دانش خود را با تشویق مداوم آنها به موفقیت و تعالی افزایش دهند و ابزارهای شناختی لازم برای ساختن فردای بهتر عربی را در اختیار آنها بگذارند.

وی به قهرمانان هشتمین دوره مسابقات «چالش کتابخوانی عربی» در سطح سوریه و به والدین دانش آموزان و همه کسانی که در موفقیت مسابقات مقدماتی سهیم بودند، تبریک گفت.

یک داستان موفقیت مداوم

دکتر فوزان الخالدی به نوبه خود تأیید کرد که «چالش خواندن عربی» در هشتمین جلسه خود با مشارکت بی سابقه دانشجویان عرب در مسابقات مقدماتی خود، فصل جدیدی را در داستان موفقیت مستمر خود از زمان راه اندازی آن در سال 2015 نوشت. همانطور که در سطح تعاملی که توسط موسسات آموزشی نشان داده شده است، 50 کشور شرکت کننده در آن شرکت می کنند، و کسانی که به امور فرهنگی اهمیت می دهند، علاقه مند به ارتقای جایگاه زبان عربی و تبدیل کتابخوانی به شیوه زندگی برای نسل های جدید هستند، که نشان می دهد این تعداد رکورد ثبت شده است. در جلسه هشتم اعتماد به توانایی دانشجویان عرب برای ایجاد آینده ای روشن برای کشورهای خود را تقویت کنید.

الخالدی گفت: «در هشتمین جلسه چالش، دانش‌آموزان سوری توانایی بالایی در استقامت و پشتکار نشان دادند و داستان‌های الهام‌بخشی را در تمام دسته‌های چالش ارائه کردند و با رکورد شرکت در مسابقات مقدماتی، درک خود را از خواندن کتاب، و برتری آنها به زبان عربی، غنای صحنه فرهنگی در سوریه، با اشاره به این دیدگاه ها، که با مأموریت بنیاد ابتکارات جهانی محمد بن راشد آل مکتوم تلاقی می کند، دلیل اصلی موفقیت است. از مسابقات مقدماتی در سطح ملی، که نوید دستاوردهای جدید در دورهای آتی این چالش را می دهد.


اهداف عالی

“چالش خواندن عرب” که اولین جلسه آن در سال تحصیلی 2015-2016 تحت دستور اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی که خداوند او را حفظ کند، با هدف افزایش اهمیت مطالعه در بین دانش آموزان شرکت کننده در سطح جهان عرب و جهان و توسعه مهارت های تفکر خلاق. راه اندازی شد.

این چالش همچنین با هدف ایجاد یک جنبش جامع خواندن و دانش، و تحکیم فرهنگ خواندن به زبان عربی، زبانی که بتواند همگام با انواع ادبیات، علم و دانش باشد، و تشویق نسل‌های رو به رشد به استفاده از آن است. در مراودات روزانه خود و افزایش اهمیت خواندن شناختی در ایجاد مهارت های خودآموزی و ایجاد نظام ارزشی برای جوانان از طریق آشنایی آنها با ارزش ها، آداب و رسوم و باورهای سایر فرهنگ ها که اصول مدارا را ایجاد می کند.

3688 مدرسه و 10181 ناظر مرد و زن در هشتمین جلسه چالش در سوریه شرکت کردند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا